Hier vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen. Deze lijst wordt continue aangevuld, staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons!
In principe geen enkele. Uw gehuurde schip heeft een all risk verzekering waarmee uw risico beperkt wordt tot het eigen risico van deze verzekering, dat is dan ook de hoogte van de borgsom.
Vanzelfsprekend is het wel verstanding om even te overwegen wat u wel of niet verzekerd.
Meer informatie over de verzekeringsmogelijkheden van de VaarVakantiePolis vindt u hier: VVP.
Vluchten naar uw reisbestemming boekt u zelf, lokale transfers kunnen we voor u laten verzorgen door de leverancier van het schip, of een lokale taxi service.
Door uw vluchten zelf online te boeken, kunt u precies die vlucht vinden die het beste aansluit bij uw wensen en bovendien ook het beste tarief vinden. Op onze vluchtinformatie pagina vindt u diverse links naar maatschappijen die de meest populaire zeilbestemmingen bedienen.
Per bestemming zijn er vaak meerdere luchthavens die u kunt gebruiken als vertrekpunt, vraag ons naar de mogelijkheden.
Het vervoer ter plaatse wordt veelal geregeld met een speciaal bestelde taxi of bus die daardoor zo goed mogelijk aansluit op uw aankomst- en vertrektijd.
Het staat u natuurlijk helemaal vrij om zelf uw vervoer te organiseren.
Graag ontvangen we altijd wel de details van uw reis zodat wij de walteams ter plaatse hiervan op de hoogte kunnen brengen. Zo kunnen zij hun planning daar zo goed mogelijk op afstemmen.
In principe geen enkele. Uw gehuurde schip heeft een all risk verzekering waarmee uw risico beperkt wordt tot het eigen risico van deze verzekering, dat is dan ook de hoogte van de borgsom.
Vanzelfsprekend is het wel verstanding om even te overwegen wat u wel of niet verzekerd.
Meer informatie over de verzekeringsmogelijkheden van de VaarVakantiePolis vindt u hier: VVP.
Elk schip is All-risk verzekerd, zowel in Nederland, als het buitenland. Zoals zoveel verzekeringen, heeft ook deze scheepsverzekering een eigen risico. Deze is gelijk aan de borgsom die u dient te voldoen.
Uit de borgsom wordt schade aan het schip en haar inventaris, uitrusting en/of toebehoren voldaan. Dit gebeurt tot maximaal de hoogte van de borgsom, alle schade daarboven is (in principe) gedekt door de verzekering van het schip.
In Nederland voldoet u de borgsom heel eenvoudig met een eenmalige machtiging welke integraal onderdeel vormt van ons incheck proces. U tekent er voor dat wij in het geval van een schade maximaal het bedrag van de borgsom van uw rekening mogen afschrijven.
Beschikt u niet over een Nederlandse bankrekening, dan is een dergelijke machtiging niet mogelijk en kan de borgstelling met contanten of een creditcard (VISA/Mastercard).
In het buitenland voldoet u de borgsom vrijwel op alle bestemmingen ook met en creditcard. Welke kaarten geaccepteerd worden en hoe hoog uw borgsom voor het voor u ingehuurde schip is, vindt u op uw reisdocumenten terug.
Houdt er altijd rekening mee dat het bedrag wat u voldoet met creditcard tijdens uw vakantie geblokkeerd is en u over dat deel van uw limiet dus niet kunt beschikken.
Heeft u een van onze eigen schepen op Corfu gehuurd, dan kunnen we uw borgsom ook met een machtiging regelen.
In alle gevallen is het mogelijk om de borgsom te verzekeren dmv de Vaarvakantiepolis van Unigarant. In feite is dit een soort van reisverzekering op de borgsom. U voldoet dan dus ook altijd de borgsom aan de rederij en rekent een eventuele schade ook altijd ter plaatse af, maar kunt bij thuiskomst deze dus claimen bij Unigarant. Meer informatie leest u op onder het kopje Vaarvakantiepolis.
Op alle bestemmingen is het mogelijk om in uw vertrekhaven boodschappen te doen. Veelal is er in de marina een supermarkt(je), maar door de monopolie positie is die vaak wel flink duurder dan winkels in de omgeving. Heeft u dus voldoende tijd, dan kan het de moeite lonen om net even het haventerrein af te gaan en iets verderop uw boodschappen in te slaan.
Wilt u echt ontspannen beginnen aan uw welverdiende vakantie?
Dan is het vaak ook mogelijk om al voor vertrek een boodschappenservice te bestellen. Oftewel de rederijen, ofwel lokale bedrijfjes bieden u in bijna alle havens de mogelijkheid om (tegen betaling) uw boodschappen voor u te doen. Deze worden dan na uw aankomst aan boord gebracht en ter plaatse met u afgerekend.
Het kortste antwoord? Vooral niet te veel!
Op een zeilvakantie heb je vooral je “blote kleren” nodig, oftewel zwembroek, bikini’s en / of badpak is wat je veel draagt. Daar leef je het grootste deel van de dag in. Natuurlijk is het lekker om ‘s avonds iets aan te trekken of overdag iets met lange mouwen om de nog bleke huid wat te beschermen tegen de zon.
Maar omdat het leven heel relaxt is, hoef je geen drie outfits per dag mee te nemen. Het valt echt niemand op als je elke avond diezelfde polo met korte broek aan hebt of datzelfde jurkje! 🙂
Wat je wel veel gebruikt zijn handdoeken! Niet alleen om je mee af te drogen na het douchen, maar ook na het zwemmen, om op te zitten op de banken of om op te liggen op het dek. Je wilt je “zoet” en “zoute” handdoeken gescheiden houden en daarmee gebruik je er dus al gauw meer dan je denkt. Zo’n 3 a 4 handdoeken p.p. per week is dus helemaal niet gek om mee te rekenen.
Zeer gewaardeerde “extraatjes” in de tas zijn er natuurlijk ook!
Denk eraan, aan boord is géén plaats voor koffers, dus alles meenemen in “zachte” tassen die je kan opvouwen en in de kasten kan opbergen.
Wat is er aan boord?
Hoe laat kan ik aan boord?
Hoe laat kan ik aan boord?
Hoe laat kan ik aan boord?
Hoe laat kan ik aan boord?
Hoe laat kan ik aan boord?
Hoe laat kan ik aan boord?
Hoe laat kan ik aan boord?
Hoe laat kan ik aan boord?
Hoe laat kan ik aan boord?
Hoe laat kan ik aan boord?
Hoe laat kan ik aan boord?
Hoe laat kan ik aan boord?
Hoe laat kan ik aan boord?